2012. szeptember 9., vasárnap

A krém története

Életemben a gazdasági válság fordulatot hozott: okleveles vegyészmérnökként munka nélkül maradtam, munkáltatóm megszüntette tevékenységét.
Már csak igényem maradt arcbőröm ápolására, de nem volt anyagi lehetőségem drága márkás kozmetikumokat vásárolni, kozmetikai kezelésekre eljárni, mint „a régi szép időkben”, mikor „bársonyon futtak perceim”.
Családunk kedves gyógyszerész ismerőse az elmúlt évek során alkalmanként meglepett egy tégely, sajátkészítésű krémmel. Kutató analitikus gyógyszerészként évtizedek tapasztalatát keverte bele krémjeibe. Most már tudom, hogy a bőrömnek volt igazi ajándék.
Aztán elkezdett bíztatva tanítgatni, átadni tapasztalatát és lassan magam állítottam elő saját részemre, mindig friss, tartósítószer mentes krémjeimet.
Aztán elvittem kozmetikusomhoz, mert hiányzott az a kényeztetés, amelyet arcmasszírozáskor keze melegétől, gyors mozdulataitól kaptam, és arra is gondoltam, hogy ultrahangos kezeléssel a krémekben levő vitaminok a bőr mélyebb rétegeibe is bejutnak. Kezelés közben újra élvezhettem a kozmetikai szalon hangulatát és folytathattuk a régi meghitt beszélgetéseinket.
Lányom is rendszeresen eljár szőrtelenítési kezelésre, az ezzel járó kellemetlen érzetre, az enyhe gyulladással járó bőrbántalomra kellett egy jó gyógyír.  
      Jó dolgokból a nagymamit sem lehet kihagyni, hisz 60 éves kor felett igen gyakori a bőrviszketés, ami számára annyira kellemetlen volt, hogy gyógyszer (antihisztamin) szedésével is megpróbálkozott. Sajnos ezek a gyógyszerek alig mérséklik ezt a típusú viszketegséget. Az egyetlen megoldás a bőr hosszantartó hidratálása.
 A nyár folyamán hazalátogatott gyermekkori barátnőm Kanadából, hogy velem töltse egyhónapos szabadságát. Ezekkel a kencékkel kezdtük a napot s ezzel is fejeztük be. Három hét után egy reggel látom, hogy tapogatja az arcát és azt mondja : - Juca, akárcsak a selyem !
Így lett a krémek neve: selyemír.
Ezeket a krémek hamarosan Kanadában forgalmazza.
Tudom, hogy nem véletlenek ezek a történések. Nem véletlenek a találkozások sem.
Önöknek, akik használni fogják termékeimet, tudniuk kell, hogy a tapasztalaton, a körültekintő és alapos tudáson túl, jókedvvel és sok szeretettel elegyítem régi, de bevált receptek alapján krémjeimet. 


Elérhetőség: selyemir(kukac)gmail(pont)com